Labels

Friday, November 5, 2010

Hanya Di Mercu

Mimpi dan harapan cecita yang tinggi…menjulang…
Tak pernah terluahkan hanyalah di hati tersimpan,…terpendam,
keterbatasan diriku menjadi penghalangan,
sampai bila Aku bertanya sampai bila,Ku harus mencuba,
Bila lagi desak hatiku , bila lagi ,
Aku harus berani .
Laluku bangkit ,tegak berdiri,
mengatur langkahku,terus mendaki,
cita citaku ….
Di Mercu.
Mimpi dan harapan bagaikan duri yang mencengkam…Ooooo,
Segannya kubiar Cecita dihati,
tersimpan,terpendam…
keterbatasan tak wajar menjadi penghalang…
sampai bila Aku bertanya ,sampai bila….
KU harus mencuba,
Bila lagi desak hatiku bila lagi,
Aku harus berani…
Laluku bangkit tegak berdiri,
mengatur langkahku terus mendaki,
cita citaku,
Di Mercu…
Aku mencari kekuatan, dalam kelemahan…
Aku temui kejayaan dalam keberanian.

Ini adalah antara lirik lagu kelab Orator yang perlu dihayati bersama oleh Oratorians yang dinyanyikan oleh penyanyi asalnya AYU, OIAM. Dalami dan fahami maksud yang tersurat serta tersirat di sebalik lirik ini. Bukan sekadar menyanyikannya,tapi jadikan ia sebagai kata kata azimat buat kita yang cintakan kepada sebuah perubahan yang akhirnya menitip ke arah sebuah kejayaan. Carilah kekuatan dalam kelemahan dan InsyaAllah, kalian akan temui kejayaan dalam keberanian . Ayuh ORATORIANS...Jumpa Di Puncak Kejayaan!


0 comments:

Post a Comment